Leopold Survage (Léopold Sturzvalge, 1879- 1968) realitza una sèrie d'obres abstractes entre 1910 i 1914, amb la idea de treballar-les posteriorment per mitjà de procediments cinematogràfics, buscant una fussió del moviment rítmic i l'art abstracte. El següent video en mostra el possible resultat.
La pàgina "Visual Music" de Maura McDonnell és un lloc extraordinari, ple de links imprescindibles per a introduir-se en aquest tema fascinant, com igualment fascinant és la pàgina Colour Music, on trobem infinitat de referències dels codis que al llarg de la història han intentat relacionar el color i la música.
L'expressió més actual d'aquesta vinculació entre la música i la imatge potser es troba en les produccions dels anomenats artistes VJ's, com John Dekron, i d'altres que investiguen en camps encara molt experimentals, com Slavek Kwi ...
Aquí teniu un exemple monocromàtic de j. Dekron
Molts altres videos que trobareu a la xarxa poden servir per a contextualitzar aquest tipus de produccions visuals, que sense dubtes recullen l'herència deixada per obres clàssiques com ara ballet mecanique de F. Leger, els Rythm de Hans Richter o l' anemic cinema de Duchamp...
Us deixo també amb un exemple del que es pot fer amb una idea simple i les noves tecnologies, aquest és de Ben Sheppe
I veieu-ne un altre de Daniel Canogar, aquest cop silenciós... i magnífic (i és que la musicalitat no sols s'expressa per la música...)
Aquí podeu veure també un videoclip de Björk, que és molt bonic i aconsegueix una reunió de música i imatge molt suggerent...
Diverses maneres de lligar música i imatge, ritme i color, des d'enfocaments diversos...
Però també hi ha la via directa i deslligada de tota pretensió... la via dels que arriben i fan el que han de fer, sense embolcalls i sense altra missatge que el de la pura experiència musical... Aquí el que mana és la música, i la visió del músic en plena acció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada